fbpx
+47 480 02 843 kontakt@flybymedia.no

Interaktiv Markedsføring

Kunder stiller stadig høyere krav til å kunne se for seg og samhandle med dine produkter og tjenester på ett stadig tidligere stadie, potensielle kunder gjør mer grundig research om produktet de ønsker å kjøpe enn tidligere, og det krever mer for å tilegne seg kundens tillit og dekke kundens behov. Nye teknologier og løsninger som blant annet augmented reality, virtual reality, Snapchat lenses, Snapchat geofilter, Snapchat filter, A.I. (artificial intelligence) og influencer marketing gjør dette mulig og vil endre spesielt markedsføringsbransjen i årene fremover.

I tillegg til løsningene nevnt over, er Facebook i ferd med å gjøre det mulig å annonsere med holografisk innhold (AR) innen kort tid. Det er særskilt AR som står bak disse mulighetene. Besøk gjerne vår tjeneste side som omhandler AR plattformen Holopipe.

Flere store IT selskaper er i ferd med å lansere/ utvikle briller som ser ut som vanlige lesebriller, men som kan potensielt forandre måten vi blir eksponert for reklame.

Flere store internasjonale selskap har allerede tatt i bruk AR til å markedsføre sine produkter. IKEA har blant annet lansert en egen AR app hvor kunder kan se om møblene IKEA selger passer hjemme, uten å måtte kjøpe den først.

Hva er Interaktiv markedsføring?

De fleste av oss har hørt om analog markedsføring, innholdsmarkedsføring (content marketing), inbound marketing og digital markedsføring. Men du har sannsynligvis ikke hørt om interaktiv markedsføring. Det er fordi det er utrykk vi har valgt å bruke til å definere den nye trenden innen markedsføring som brer seg innover oss.

Interactive media som er en del av interaktiv markedsføring refererer normalt til produkter og tjenester på digitale datamaskinbaserte systemer som reagerer på brukerens handlinger ved å presentere innhold som tekst, film, animasjon, video, lyd og videospill.

Interaktive medier er relatert til konseptene interaksjonsdesign, nye medier, interaktivitet, datamaskin interaksjon, nettkultur, digital kultur, interaktiv design, og kan inkludere augmented reality og virtual reality. Her finner du blant annet medier som Twitch, twitch tv, youtube ol.

Yngre generasjoner bruker stadig mer tid på nettet og kan bruke timesvis på å følge med på ulike personer og hva de foretar seg.

Vi ser også at teknologi vil ha en sterkere fremtreden blant influencere, nemlig som virtuelle influencere

Virtuelle influencere blir også noen ganger betraktet som falske påvirkere, gitt deres profiler som ikke tilsvarer virkelige individer. Det kan imidlertid argumenteres, deres tilstedeværelse og rolle på plattformen er forskjellig, i den forstand at de ikke er automatiserte (bots) eller implementert med det formål å generere falske likes, falske kommentarer, falske følgere eller på noen måte tukle med plattformene der de er opprettet. Enkelt sagt er virtuelle påvirkere virtuelle tegn målrettet designet av 3D-artister for å se ut som virkelige mennesker som deltar i hendelser eller situasjoner i det virkelige liv. De fleste av disse karakterenes publikasjoner skilles lett ut som datagrafikk, men noen brukere kan bli tatt “off guard” av mer realistiske bilder.

Disse karakterene blir vanligvis fremstilt som modeller, sangere eller andre kjendiser, og skaperne deres skriver fortellinger om livet, svarer på intervjuer på deres vegne og samhandler som om de var karakterene selv.

Lil Miquela er den mest kjente virtuelle influenceren. Hun dukket opp på Instagram i april 2016, og mange spekulerte i om hun er en ekte person eller ikke. Etter mye spekulasjoner ble det avslørt at hun ble skapt som en fiktiv karakter. Opprettelsen av Lil Miquela førte til en økning av virtuelle påvirkere som Shudu Gram, Noonoouri og Lightning.

Interaktiv markedsføring er på ingen måte en nyhet og søker man på Google finner du faginnhold om temaet. På engelske wikipedia kan du lese at så tidlig som 1997, da journal of interactive marketing ble opprettet ble denne trenden skrevet om.

Selve definisjonen på interaktiv markedsføring er at det er en en-til-en markedsføringspraksis som sentrerer seg om individuelle kunde- og prospekters handlinger. Interaktiv markedsføring innebærer markedsføringstiltak som utløses av kunders atferd og preferanser; av denne grunn er det et stort skifte fra tradisjonell kampanjebasert markedsføringstiltak.

Fly By Media sitt mål er å ta en sterk posisjon i denne nye tech drevne trenden, samtidig som vi ønsker å være det mest innovative og nytenkende markedsføringsbyrået i Norge, og vårt fokus er å kunne tilby våre kunder det aller siste. På denne måten sørger vi for at i stedet for å “slenge” seg på nye trender, som allerede er oppbrukt. Er vi med på å skape nye trender.

Illustrasjon som viser hvordan AR kan påvirke treningsbransjen

La kunder laste ned kontaktinformasjonen din med få klikk! Spør oss om AR-visittkort. 

Ønsker du å kontakte oss?

Vi er tilgjengelig på både telefon og e-post. Om du skulle ha noen spørsmål til noen av våre tjenester, ikke nøl med å ta kontakt!

Fly By Media AS


Org.nr 922 347 085

kontakt@flybymedia.no

+47 480 02 843

Brugata 1,
2380 Brumunddal

Fly By Media Avd. Bergen


kontakt@flybymedia.no

+47 932 28 927

Møllendalsveien 1,
5009 Bergen

Partnere

Fly By Eiendom
Pointmedia AS

Copyright © 2019 Fly By Media AS
Informasjonskapsler / Privacy Policy

Pin It on Pinterest